Wednesday, December 14, 2011

kenapa aku nak kurus..



masa aku sekolah rendah aku sangat aktif. macam2 sukan aku masuk, hoki, 100m pecut, 200 m, lari ganti2, lompat jauh, lompat tinggi, semua tu wakil sekolah...jadi aku tak sempat nak gemuk..bila darjah 5, aku 'bersara'..haha..mak tak bg masuk pape..aku nak UPSR..UPSR lah sgt kan..sabtu ahad aku kene pergi tuisyen.so, xdpt pergi latihan hoki setiap ahad lagi..startlah aku membesar membesar membesar dan sgt membesar

start sekolah menengah aku hidup sebagai budak montel..huhu..aku rendah diri, sukan pape jgn harap nak masuk..rentas desa setiap tahun tak dapat nombor..tapi, masa aku form 4, aku pernah kurus kejap..


masa tu aku tak lah diet sngat pon, aku cuma tak makan mlm, kurangkan nasi n jogging..tapi masa kat matrik..aku dah start busy dengan kelas, program..mula gemuk balik..sampai lah kt U..terus je membesar.aku busy dengan kelas,assignment, presentation, quiz, program, even aku ade keje part time..bila nak jogging?

tapi sejak aku amek gambar ni untuk buat resume


aku sgt sedih..sedih sangat..tersentak, gemuk gile kau..aduhai..mcam2 cara aku guna untuk kurus..nk jogging susah..nak diet, xde semangat..nak crash diet? mkn lg bnyk adela

sampai aku jumpa bro Ben, aku rasa cara dia lebih selamat, natural n sesuai untuk org busy mcm aku. tak de pape produk.just teknik saje..insyallah, aku akan teruskan..yeah!


No comments:

Post a Comment