Monday, December 12, 2011

13/12/11


hari ni hari kedua hidup tanpa nasi...

sarapan
oat = 119 kalori
roti 2 keping = 73.5 X2 = 147 kalori
telur= 90 kalori

kinder bueno 1= 150 kalori

tengahari
roti 4 keping= 294 kalori
telur 2 keping= 180 kalori

petang
pisang goreng 3 biji = 220x3 = 660 kalori

malam
mihun sup = 380 kalori
air limau ais= 12 kalori

total kalori hari ni= 2032 kalori
nilai kalori diperlukan= 3484.5 kalori

senaman
push up 15
dumbell

cabaran: aku lakukan kesilapan hari ni..aku pergi masak pisang goreng. walaupun 3 biji je, tp bila aku check kalori dia..mengejutkan..xnak makan goreng pisang lagi..:(
aku xdpt swimming hari ni sebab habis kelas lambat n macam2 kene buat, dapat buat senaman atas tu je..tu pon xdpt push sgt sebab muscle aku still sakit..:( hari ni ak xdpt buat dengan baik..harap dpt buat dengan baik esok..

4 comments:

  1. salam ..nak tanya sikit ..dlm diet..kalori perlu di increase kan ke di kurang kan ??

    ReplyDelete
  2. wsslm..dikurangkan..kalori yang sy perlukan sehari (bergantung pd berat,umur,thp aktif) adalah 3484.5 kalori..jadi bila sy ambil mkanan kurang dr kalori sy perlukan sehari, lemak lame akan ditukarkan kpd gula balik utk jd tenaga..jd takde lemak baru..tp kene aktifla..jgn duduk je..gerak2

    ReplyDelete
  3. terima kasih .. ;)

    ReplyDelete